Katedra správního práva

Zpět na:  Hlavní stránku katedry  >   Nejnovější informace
Pokyn vedoucího katedry k vypracování DP a BP na KSP

Pokyn vedoucího katedry

-

Pro vypracování diplomových prací zadaných na Katedře správního práva v akademickém roce 2009/2010

 

 

1)      Určení, schválení a zadání tématu diplomové práce:

a.       Téma diplomové práce (dále jen „DP“) si student buď formuluje sám, anebo si jej vybírá z témat nabízených, zejména s ohledem na své zaměření a odborný zájem.

b.      Vlastní téma studenta musí být určité a srozumitelné a musí umožňovat jeho zpracování v rozsahu a hloubce požadovaných u kvalifikačních prací absolventů magisterského studia.

c.       S výběrem, resp. návrhem tématu, s předběžným obsahem a strukturou DP a s předběžným seznamem pramenů, které při zpracování hodlá použít, se student obrátí na konkrétního pedagoga katedry správního práva (vybraného zejména s ohledem na vypsané rámcové tématické okruhy) a svou představu o DP s ním prodiskutuje.

d.      Předpokládá se, že student zpracovávající svou práci na KSP se bude velmi dobře orientovat nejen v konkrétním tématu, jež si zvolil, ale i v obecné materii oboru, v rámci kterého bude práci zpracovávat.

e.       Předpokládá se, že student obracející se na určitého pedagoga KSP bude mít o tématu a jeho zpracování, stejně jako o zdrojích, z nichž bude při zpracování DP čerpat, konkrétní představu. Oslovený pedagog mu může uložit, aby toto prokázal zpracováním krátkého (1–3 str.) „projektu DP“, v němž své záměry a představy o DP stručně představí. Pokud oslovený pedagog KSP téma práce schválí a souhlasí s tím, že jej povede, podepíše diplomantovu žádost o přidělení tématu, kterou pak diplomant odevzdá na sekretariátu KSP. Po kladném stanovisku vedoucího KSP se pedagog stává vedoucím takto formulované DP (dále jen „vedoucí práce“).

f.        Diplomant, jehož téma je vedoucím práce i vedoucím KSP odsouhlaseno, je povinen zadat všechny požadované informace o DP do univerzitního informačního systému (portal.zcu.cz, sekce „moje studium“, v levém sloupci „kvalifikační práce“ a „vyplnit údaje o diplomové práci“). Takto kompletně vložené informace student uloží, vytiskne, nechá podepsat vedoucím práce a odevzdá na sekretariátu KSP nejpozději do 15. června 2010. Po kladném stanovisku vedoucího KSP se práce považuje za závazně zadanou.

2)      Náležitosti diplomové práce:

a.       Cílem DP je osvědčit, že si diplomant osvojil techniky práce s odborným textem a jinými prameny, že je schopen jim porozumět a odborně a s ohledem na obecné požadavky kladené na akademické práce zpracovat zadané téma tak, aby prokázal jeho znalost, pochopení a způsobilost působit jako odborník v oboru právo.

b.      Práce musí být původním odborným textem vycházejícím z diplomantova studia tématicky relevantních zdrojů a jejich kritického zhodnocení. Požaduje se, aby diplomová práce vycházela z diplomantova seznámení se s významnými prameny, které se k tématu práce vztahují, a to zejména příslušných právních předpisů, monografií, článků z odborných periodik, příspěvků ze sborníků z odborných konferencí, stejně jako ze soudní judikatury (u níž nepostačuje pouhé studium jejích právních vět).

c.       Práce musí mít jasnou obsahovou strukturu odpovídající zvolenému tématu, její jednotlivé části musí být vzájemně logicky provázány. Text práce by měl prokazovat diplomantovu schopnost pregnantní formulace vlastních myšlenek včetně jejich důkladného odůvodnění, stejně jako schopnost odborného právnického vyjadřování.

d.      Práce musí splňovat všechny standardní náležitosti kladené na akademické texty. Strany, kapitoly a jednotlivé části práce musí být řádně číslovány a zřetelně a přehledně označeny. Nezbytnou náležitostí práce jsou řádné citace v textu použitých pramenů (podrobnosti viz například http://knihovna.zcu.cz/citace.php nebo http://www.citace.com).

e.       Minimální rozsah DP se stanovuje na 60 normostran (jedna normostrana je tvořena 1.800 znaky včetně mezer), doporučenou formou je písmo Times New Roman 12, 1.5 řádkování, bez mezer mezi odstavci, 3,5cm okraj vlevo, 2,5cm vpravo. Nezbytnou součástí práce je oficiální zadání vevázané na její začátek (za titulní, případně patitulní stranu).

3)      Zpracování diplomové práce:

a.       Při zpracování DP postupuje diplomant samostatně s využitím rad a doporučení od vedoucího práce.

b.      Forma a četnost konzultací není předepsána a vychází především ze vzájemné domluvy mezi diplomantem a vedoucím práce. Předpokládá se, že konzultace zpravidla iniciuje diplomant v případě potřeby vyřešení konkrétního problému či pomoci se sporným či nejasným bodem práce.

c.       Vedoucí DP není a ani nemůže být jejím spoluautorem. Jeho úkolem není text DP průběžně kontrolovat, po diplomantovi jej opravovat a/nebo určovat obsah a další směr diplomantova psaní.

d.      Vedoucí práce na diplomantovy podněty reaguje v době přiměřené charakteru, rozsahu a složitosti otázky, která je konzultována. S tím musí diplomant počítat a přizpůsobit tomu i harmonogram zpracovávání své DP.

4)      Odevzdání diplomové práce:

a.       Odevzdání DP je možné pouze s výslovným souhlasem vedoucího práce. Vedoucí svůj souhlas uděluje zejména po zhodnocení diplomantovy činnosti v průběhu zpracovávání práce a na základě obecného posouzení konečné podoby DP. Udělení souhlasu znamená, že práce může být předložena k detailnímu posouzení oponentem a vedoucím práce, nijak však negarantuje kladné zhodnocení ve výsledných posudcích.

b.      Práce se odevzdává ve třech vyhotoveních na sekretariátu KSP a to nejpozději do 31. března 2011. Odevzdání DP musí předcházet i uložení její elektronické verze do univerzitního informačního systému ZČU.

c.       Tištěná verze práce musí být doplněna nosičem dat, na kterém bude elektronická verze DP uložená v některém z běžně dostupných formátů (např. doc, rtf, pdf).

d.      Diplomant, který s ohledem na stav rozpracovanosti práce předpokládá, že ji ve stanoveném termínu neodevzdá, má možnost podat žádost o prodloužení termínu k jejímu odevzdání a to nejpozději do 31. března 2011. O této žádosti rozhoduje vedoucí katedry po předchozím vyjádření vedoucího práce a to zejména s ohledem na důvody neodevzdání práce a dosavadní stav její rozpracovanosti.

e.       Práce, která nebyla ve stanoveném termínu odevzdána a jejíž termín k odevzdání nebyl prodloužen, se, včetně svého zadání, tématu, schválené osnovy, přiděleného vedoucího atp., ruší.

5)      Společná a závěrečná ustanovení:

a.       Tento pokyn se přiměřeně použije i při zpracování DP, které již byly v rámci KSP řádně zadány s předpokládaným odevzdáním v akademickém roce 2010/2011.

b.      Tento pokyn se přiměřeně použije i pro zpracovávání bakalářských prací na KSP s tím, že minimální rozsah bakalářské práce se stanovuje na 40 normostran.

 

 

 

V Plzni dne 15. 3. 2010

 

JUDr. Mgr. Jan Malast

                                                                                                     vedoucí katedry

 

 

 

Příloha – seznam témat (tematických okruhů) jednotlivých pedagogů KSP

 

 

 

Tato informace souvisí s:
poslední změna tohoto dokumentu 15.3.2010 , vložil(a) Ivana Čadová
Počet zobrazení 1106. (Sessions 1005)